Loppis helg

Denna helgen har varit fullspäckad, som alla andra också.

Jag och barnen började helgen med att gå på loppis här på skolan. barnen hittade varsin brosch dessutom en hel påse full med hårklämmor och hårband.

När vi kom hem så fick vi för oss att vi ville ha lite ved för att elda lite, så jag satte mig i bilen och körde in till Landskrona och köpte ett par säckar. när jag var på väg så mötte jag farmor och farfar med bilen, så jag hann inte innan de kom. 
De hade med sig en god smörgåstårta som vi åt med lite kaffe och saft, sen bar det iväg på en liten promenad genom byn, barnen ville visa lekplatserna och dagis och dalen där de leker på sina utedagar med dagis.

Dom åkte iväg imorse kl 8. så då åkte vi iväg till en barnloppis och fyndade massor med barnkläder.
Det är kul när man kan fynda tycker jag. Skulle kunna hittat ännu mer om jag inte haft barn och man med mig ;)
När vi kom hem så ringde mormor och morfar och sa att de kommit hem  från ullared, där de hade hittat overaller och överdragsbyxor till barnen, så jag slängde mig i bilen ihop med barnen och åkte och hämtade det.
Mycket snygga overaller.
Tack för hjälpen mormor och morfar. Supersnällt.

Nu har vi eldat en halv säck ved så nu är det varmt som en bastu här hemma.
dessutom så är tvn igång med en scienfiction film Världarnaskrig eller vad den hette.
Men nu är det nog dags att gå och sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0