Friidrott

Idag har M varit iväg och tränat igen.
Jag tog tåget direkt till Landskrona idag så jag kunde följa med och titta också.
Det såg bra ut men hon var inte den minst okoncentrerade. Flera pojkar där sprang omkring som yra höns. lyssnade inte mycket på fröken.
Den äldsta pojekn där var visst 11 år och så lilla M som bara är 5 (inte ens det riktigt..)

När vi kom hem så stack pappa iväg för att handla lite( eller ganska mycket som vi behöver) Ska nog ta och prova på att få mat hem till dörren i matkasse. med recept och allt. Ska kolla upp det, för att jag har så svårt att komma på olika saker att laga till. Blir ofta köttfärssås och pannkaka och tacos. Hur kul är det varje vecka.
Igår var vi på kalas hos moster Ida i Malmö. barnen hittade en madrass på golvet som de lekte länge på tills C slog sig på kinden och ville inget annat än sova.
Det är allt lite jobbigt att åka iväg på något så här på vardagarna efter att barnen varit på dagis och så.

Nu ska jag lägga C som kom upp ur sängen igen och står i detta nu och gör pärlhalsband.
Det är nästa t.o.m. så att pärlorna börjar ta slut nu när det gjort så många halsband. får man klippa upp dem på kvällen och hälla tillbaka pärlorna så de kan börja om på nytt dagen efter???? eller är man en dålig och snål förälder då?????
Men ärligt talat var ska man göra av alla dessa femtioelva halsbanden som tillverkas på löpande band???

Föresten så sa M innan att hon ska bli en sån som sjunger och gör halsband när hpn blir stor.
Så ska hon bli pappa också.

Dessutom så är hon nu visst kär i Hugo och Adam på dagis. Igår hade hon pussat dom.
Så jag frågade henne, pussar du båda två? då sa hon; Ja jag pussar den jag vill ha...

Bra att vara bestämd Min lilla flicka

Hugos mamma berättade dock idag att han hade fått reda på hur barn blir gjorda, så han hade sagt till sin mamma och pappa ; jag tänker gifta mig med Pontus istället när jag blir stor.
Hans mamma tänkte bara; OK

Kul med barn och deras tankar.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Här finns också femtioelva halsband +några som hänger i bilen ;)

Det kanske inte märks så mycket om man klipper några? M kanske inte kommer ihåg hur mååånga vi fått!

2009-09-03 @ 20:57:09
Postat av: Gisela

Ha ha ungar!!!

2009-09-03 @ 21:51:18
URL: http://jgpm.bloggagratis.se
Postat av: Virre

Hmmmmm lite snålt är det allt!!! :-) det är ju underbara tankar de har barnen! kul!

2009-09-04 @ 07:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0