Cykla

Nu kan Michaela cykla utan stödhjul.
Igår var jag och M ute och övade med cykeln, jag tänkte att jag kan jogga medans M cyklar.
Men vi kom ungefär 50m från huset och så började hon gråta för att hon inte våga cykla för nära gräset, sen grät hon ännu mer för att det kom bilar på gatan brevid. Efter ett tag så grät hon ytterligare ännu mer för att det var nerförsbacke. Men jag höll i henne och så hon fick öva sig på att bromsa cykeln.
När vi kom hem var hon väldigt trött så hon somnade direkt efter maten.
Idag har vi varit ute igen och övat. Vi hade med oss Aqua också då cyklade vi förbi en bostadsgård som ligger vid dagis. Där var jättebra på att träna och svänga runt staket och rabatter m.m.
Sen gick/cyklade vi vidare  till skolgården där var en liten nerförsbacke som M tog med galans, inga problem alls idag.
Vi gjorde en övning att hon skulle cykla längs en linje mellan asfalt och plattor. det gick bra de första två varven sen glömde hon bort sig och då cyklade hon rakt in i stolpen till basketmålet. Men det gick bra iaf.


Kommentarer
Postat av: Ellen

Vilken duktig tjej!

2009-10-10 @ 20:46:54
Postat av: Mormor

Vad duktig du är Michaela!

Vi kommer och tittar på dej. Kraaam

2009-10-10 @ 21:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0