Händer mycket i skåne

Nu har jag varit med om Jordskred och sen nu 17 januari så kom ett blåttljussken som var en Bolid.
Så nu igår kom grädden på moset.............

Alla tåg i skåne stod stilla.... Precis när JAG skulle åka hem med tåget. När jag hade väntat i tio minuter och tåget inte kom så var jag på väg där ifrån, då sa de i högtalarna att alla tåg stod stilla pga transmitionsfel och att två bussar var beställda.
Hmm tänkte jag som den ingenjör jag är... TVÅ bussar till SJU tåg?!? Jag gick iaf upp till busshållsplatsen, där stod alla och trängdes för att komma på bussen och det var t.o.m. en man som halkade ner för kantstödet vid bussen, tror att han stukade foten.
Jag vände på klacken och gick tillbaka till kontoret och ringde till Älsklingen att han fick komma och hämta mig.
Vänta bara Skånetrafiken min ersättningsbegäran kommer snart till er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0