Du ska inte stoppa pärla i näsan Cornelia....

Idag så stannade jag till på H&M på vägen till tåget efter jobbet, då ringer Älsklingen och berättar att Cornelia har stoppat en pärla i näsan. Han såg den men inte mer. Jag sa till honom att ringa sjukvårdsupplysningen och fråga vad vi ska göra.
Jag fick plötsligt bråttom till tåget, fick med mig en kjol till mig och en kjol och strumbyxor till Michaela.
När jag kom innanför dörren så var det bara att vända igen och åka med Cornelia till Jourläkar centrum i Landskrona. Det var lite svårt att hitta dit, det var inte direkt någon rusning där.  Cornelia och jag var själva i väntrummet. Så fick vi komma in till läkaren, hon plockade fram en liten sug och började suga i näsan, jag höll hennes armar och en sköterska höll hennes huvud. Tillslut kom den en bit fram så att läkaren kunde ta ut pärlan med en tång.


Den lilla rackaren till pärlan, vissade sig att Michaela hade med sig den hem från dagis igår.

Idag så har jag även klippt mig, det var dags nu tyckte jag.
Se resultatet. Klippte riktigt kort i nacken idag. så gött..




Kommentarer
Postat av: storasyrran

Snygg frilla!!!

Har Cornelia sett på Madicken eller?

Tur att det gick bra i alla fall.

2009-01-27 @ 21:18:34
Postat av: Mormor

Sådan mamma sådan dotter. Du Linn om någon vet väl hur man får ut en pärla ur näsan. Det är ju bara att fnysa juh!

2009-01-27 @ 22:01:15
Postat av: Virre

Du blev jättebra i håret! Snygg nacke :-)

2009-01-28 @ 08:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0