Löss

Jaha, då var dagis lössen hemma hos oss....
Jag hittade en lus igår i Michaelas hår och ett lus ägg. Så idag blir det till att kamma hår och tvätta sängkläder, soffa och allt.
Igår innan jag hittade lusen så var jag och red på Seline igen. Fast jag knappt kunde gå av träningsvärken så åkte jag dit för att lära känna Seline lite mer innan Gisela ska åka iväg.
Upp kom jag iaf tack vare en stubbe som stod utanför stallet. Så när jag skrittat runt en stund så kände jag inget av träningsvärken så det blev en ridtur på en timme. Hon är ju verkligen helt underbar hästen, så snäll.



tyvärr var det ju inte så här ljust och fint när jag redan utan det var REGN som SMÅ spik och mörkt.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det var trågigt att höra att ni har loppcirkus där hemma. Men mamma var och köpte gift så ni kan sanera Michaelas hår. Ja vad det kliar nu när jag skriver detta!



Pappa Morfar

2008-10-16 @ 12:33:46
Postat av: Virre

vilken fin häst o vad kul att få rida lite när man vill! men lössen är ju värre.....oh det har vi klarat oss ifrån och det är jag glad för, hoppas de små liven blir kortlivade!!!!

2008-10-17 @ 07:40:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0