Mmmmmm era små läskigt goa bollar!!!!

Jag har blivit helt såld på dessa små goda bollar....

 
senaste veckan har jag väl ätit typ 12 stycken eller så... hur bra kan det vara??

Jag kollade på Delicatos sida där hittade jag denna informationen
Näringsvärde per 100g
Energi kcal:505Energi kj:2115
Fett:31Protein g :5
Kolhydrat g:52Kostfiber :4

De innehåller ju Mycket energi, det är ju bra eller!?!
Jag kollade även på Må Bra sida Lättviktarna en sån innehåller 4,7 lättviktar poäng. det vill säga lika mycket som Två portioner Grönsaks kyckling gryta med ris.

De poängen gör man av med tuff cykling i 45 minuter, så om man då säger 12 st gånger 45 min = 9 timmar tuff cykling.... Hmmmm igen... det blir till att bosätta sig i spinningsalen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Va bra du e på matte ;)

2008-11-04 @ 06:40:41
URL: http://laprinzessa.blogg.se/
Postat av: Annika

Men det är ju superbra träning inför tjejvättern!!! :-)

2008-11-04 @ 07:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0